Gdzie znajdują się
linki sponsorowane

Szukając w wyszukiwarce różnych informacji bardzo często poza samymi wynikami pojawiają się również specjalnie oznaczone boksy reklamowe z linkami sponsorowanymi. Najczęściej są one umieszczone nad listą wyników oraz po jej prawej stronie, choć czasami spotyka się je także w dolnej części. Linki sponsorowane pojawiają się również na portalach i stronach www należących do sieci partnerskiej. W ich przypadku położenie ustalają ich właściciele, przeważnie w taki sposób, żeby się dobrze komponowały z resztą zawartości serwisu.

Czym są linki sponsorowane?

Linki sponsorowane są jedną z form reklamy internetowej, zyskującą obecnie coraz większą popularność. Mają one najczęściej postać poziomych lub pionowych boksów, umieszczonych w różnych częściach strony i są w specjalny sposób oznaczone. Dzięki temu użytkownicy będą wiedzieli, że mają do czynienia z płatną reklamą, choć często jest ona w praktycznie niezauważalny sposób wkomponowana w układ serwisu. Typowy link składa się z trzech części, to znaczy tytułu będącego jednocześnie odnośnikiem, krótkiego opisu oraz adresu reklamowanej strony, wszystko to ma zachęcić użytkownika do tego, żeby w niego kliknąć. Dzięki zaawansowanym algorytmom linki sponsorowane wyświetlane są na dopasowanych tematycznie stronach, dzięki czemu trafiają one do precyzyjnie określonej grupy docelowej klientów.


Jak rozliczane są kampanie linków sponsorowanych?

W tradycyjnych mediach opłata za emisję reklamy jest z góry ustalona, bez względu na to, ile osób ją zobaczy. Zupełnie inaczej rozliczane są linki sponsorowane, tu opłaty są ponoszone nie za ilość wyświetleń, ale za faktycznie wykonane przez użytkowników kliknięcia. Koszt jednego kliknięcia nie jest stały, zależy bowiem od kilku czynników. Przede wszystkim jest to maksymalna zadeklarowana przez reklamodawcę cena, jaką planuje przeznaczyć na jednorazowe wejście na swoją stronę. Do tego dochodzi jeszcze jakość przygotowanej reklamy oraz poziom konkurencji, i na podstawie tych wszystkich elementów ustalana jest końcowa stawka. Przeważnie mieści się ona w przedziale od kilkudziesięciu groszy do 2-3 PLN, ale zdarzają się branże, gdzie trzeba będzie zapłacić nawet kilkadziesiąt złotych.

Na całościowy koszt kampanii linków sponsorowanych składa się budżet przeznaczony na opłacenie kliknięć, a jeśli korzysta się z usług wyspecjalizowanej agencji, to także jej wynagrodzenie. Z wpłaconej kwoty rozliczane są wszystkie kliknięcia, co ważne odbywa się to w czasie rzeczywistym. Dzięki temu na bieżąco ma się możliwość kontrolowania wydatków, a także szybkiej i wygodnej modyfikacji przeznaczanych na działania promocyjne kwot. Jeśli realizacją kampanii będzie się zajmować agencja, to do budżetu na opłacenie kliknięć należy jeszcze doliczyć opłatę za obsługę. Cena za takie usługi jest uzależniona od kilku czynników, między innymi od charakteru prowadzonej kampanii, jej celu oraz budżetu, jakim dysponuje klient.


Jakie zalety mają linki sponsorowane?

Dobrze przeprowadzona kampania wykorzystująca linki sponsorowane może przynieść naprawdę duże korzyści, i to niejednokrotnie przy znacznie mniejszych kosztach niż się powszechnie sądzi. Przede wszystkim dużą zaletą takich linków jest bardzo korzystny dla klienta sposób rozliczeń. Nie płaci się bowiem za samo wyświetlanie reklam, ale za faktyczne działania podjęte przez użytkowników, czyli za kliknięcia. Przy odpowiednim dopasowaniu wyświetlanych reklam do grupy docelowej ta forma reklamy cechuje się naprawdę wysoką skutecznością, gdyż trafia do osób faktycznie zainteresowanych daną tematyką. Kolejną zaletą linków sponsorowanych jest pełna kontrola nad tym, co się dzieje z kampanią. Na bieżąco można monitorować nie tylko poniesione dotychczas koszty, ale także czas jej trwania, ustawienia reklam i harmonogram wyświetlania. Dostępne są także narzędzia pozwalające analizować podejmowane przez użytkowników działania, co pozwala na skuteczną optymalizację i wybór rozwiązań przynoszących najlepsze rezultaty.

W wielu przypadkach działania promocyjne wymagają szybkiego reagowania, i tu widać kolejną ogromną zaletę linków sponsorowanych. Po uruchomieniu kampanii efekt jest praktycznie natychmiastowy, przy poprawnej konfiguracji reklamy od razu zaczynają się wyświetlać i już można liczyć na pierwszych klientów. Skuteczność takich linków jest związana z ich położeniem, przeważnie umieszczane są one w widocznych, dających największą klikalność miejscach. Bardzo duże możliwości daje także kierowanie reklam. Można bowiem wskazać konkretną grupę docelową, na przykład według lokalizacji, zainteresowań, wieku czy nawet płci i publikować linki dokładnie dla osób spełniających założone kryteria.

Obalamy mity!

Linki AdWords wcale NIE SĄ:


Drogie
Nieskuteczne
Niepotrzebne
Pomijane
Wyklika nam je konkurencja

Linki sponsorowane są dla Ciebie jeśli:


  • Chcesz szybko zwiększyć widoczność w Google

  • Chcesz bezpośrednio wpłynąć na wzrost sprzedaży

  • Chcesz promować swoje produkty chwilowo/sezonowo

  • Chcesz być widoczny w chwili kiedy szukają Cię klienci

  • Potrzebujesz szybkiego wzrostu ruchu na swojej stronie

  • Chcesz testować nowe frazy do pozycjonowania stron (SEO)

  • Chcesz wesprzeć swoje działania content marketingu

  • Chcesz pomóc w działaniach pozycjonowania stron (SEO)

Zamów bezpłatną wycenę

    Co Cię interesuje:

    PozycjonowanieLinki sponsorowaneZakupy GoogleAudyt SEOStrona internetowa

    Skąd o nas wiesz:

    Wyszukiwarka GoogleWyszukiwarka Partnerów GoogleE-mailZnajomiInne źródło