Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowaniem nazywamy szereg różnych działań, mających na celu podniesienie pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Obecnie najpopularniejszą wyszukiwarką jest Google, i to właśnie pod nią najczęściej wykonuje się wszystkie prace z tym związane. Pozycjonowanie to bardzo złożony i długotrwały proces, w którym pozycjonerzy wykorzystują szereg różnych technik marketingowych i technicznych. Co ważne, czynników wpływających na pozycję danej strony jest tak dużo, że niejednokrotnie ciężko jest dokładnie sprecyzować, co dokładnie miało wpływ na wyniki.

Jednym z ważniejszych elementów pozycjonowania jest optymalizacja strony internetowej. Przyjazne linki, szybkość działania i dostosowanie do urządzeń mobilnych to tylko niektóre elementy, którym warto się przyjrzeć. Ważna jest także treść, tu wytyczne Google są bardzo jasne, powinna być ona unikalna a jednocześnie merytoryczna i dająca coś użytkownikom. Nie można też zapomnieć o linkach, które jeszcze do niedawna królowały. Nadal ich znaczenie jest bardzo duże, ale tylko wtedy jeżeli są wartościowe.


Ile kosztuje pozycjonowanie?

Ile mnie to będzie kosztować - to klasyczne pytanie zadaje chyba każdy, kto przymierza się do prowadzenia działań związanych z pozycjonowaniem. Pytanie jest oczywiście bardzo słuszne, bowiem każdy chce mieć kontrolę nad swoimi kosztami, ale odpowiedź na nie wcale nie jest jednoznaczna.

Przede wszystkim trzeba pamiętać o tym, że dobrze przeprowadzone pozycjonowanie nie może być tanie. Optymalizacja serwisu, analiza konkurencji i dobór odpowiednich słów kluczowych to jedynie początek, później jest wiele miesięcy ciężkiej pracy niekiedy zespołu kilku osób. Oczywiście można niektóre cele osiągnąć szybko i niskim kosztem, ale przeważnie będą one krótkotrwałe, a późniejsze konsekwencje dotkliwe dla właściciela serwisu. Dlatego też najlepiej od razu postawić na odpowiednią jakość, w dłuższej perspektywie zapewni to znacznie lepsze efekty.

Na pozycjonowanie wpływ ma tak duża liczba czynników, że ciężko zaprezentować dokładny cennik. Każdy serwis jest inny, każdy właściciel ma własne oczekiwania, dlatego wyceny są najczęściej przedstawiane indywidualnie po dokładnej analizie. Bierze się pod uwagę jakość samej strony internetowej, liczbę i charakter słów kluczowych oraz dotychczasową historię. Bardzo duży wpływ na wycenę ma także konkurencja, przy trudnych, wymagających więcej pracy frazach trzeba się liczyć z wyższymi kosztami.


Dlaczego głównie Google?

Zaczynając prace związane z pozycjonowaniem należy sobie przede wszystkim odpowiedzieć na pytanie, gdzie mają być one prowadzone. Obecnie najpopularniejszą wyszukiwarką jest Google i nic nie wskazuje na to, żeby w najbliższych latach miało się coś zmienić. Dlatego też większość firm oferuje przede wszystkim pozycjonowanie w tej wyszukiwarce, na inne zwracając znacznie mniejszą uwagę.

Taka sytuacja wynika z faktu, że na wielu rynkach, w tym w naszym kraju, Google jest praktycznie monopolistą na rynku wyszukiwarek. Według różnych statystyk w Polsce od 90 do nawet 98 procent korzysta tylko z niej, trudno się więc dziwić, że o pozostałe są pomijane. Dodatkowo zaletą Google, także mającą wpływ na ogromną popularność, jest szeroka propozycja rozmaitych dedykowanych usług. Dzięki temu użytkownicy w pakiecie otrzymują przydatne i pomagające im w prowadzeniu biznesu narzędzia, a to jeszcze bardzie uzależnia od amerykańskiego giganta.

Wśród często wykorzystywanych razem z pozycjonowaniem usług można między innymi zaliczyć Google Maps oraz Youtube. Google dostarcza narzędzi, pozwalających na zarządzanie wszystkimi tymi usługami z jednego miejsca, a to po prostu jest wygodne. Dodatkowym czynnikiem przemawiającym za pozycjonowaniem w Google jest popularność tej platformy na urządzeniach mobilnych. Obecnie na rynku liczą się jedynie dwa systemy operacyjne na smartfony, z których jeden należy do Google, a w drugim jego przeglądarka jest ustawiana jako domyślna.


Co można pozycjonować poza stroną?

Pozycjonowanie kojarzy się przede wszystkim z internetowymi serwisami, ale możliwości jest znacznie więcej. Pozycjonować można różne inne usługi Google, które także mogą być źródłem sporego ruchu.

Z pewnością warto zastanowić się nad podjęciem działań pozycjonujących w Google Maps, zwłaszcza jeśli dana firma działa na rynku lokalnym. Wpisując w wyszukiwarce hasło związane z konkretnym obszarem wśród wyników często pojawia się także mapa z listą miejsc spełniających oczekiwania użytkownika. Aby jednak czyjaś wizytówka pojawiła się na takiej mapie, to przede wszystkim trzeba mieć założony profil w Google Moja Firma, ale dodatkowo musi on być dobrze zoptymalizowany. Nie wymaga to jednak dużego nakładu pracy, a może przynieść sporo korzyści.

W ostatnich latach również ogromnie wzrosło znaczenie Youtube. Ten najpopularniejszy serwis z filmami przez wielu kojarzony jest przede wszystkim z rozrywką, a tymczasem coraz częściej filmy także pojawiają się w wynikach wyszukiwania. To także może zapewnić dużą ilość odwiedzających, więc prowadząc swój kanał warto zadbać o pozycjonowanie umieszczanych w nim produkcji. Wygląda on bardzo podobnie jak klasyczne SEO, przy optymalizacji filmów należy zadbać między innymi o dobry tytuł wraz z opisem, nazwę pliku oraz miniaturę i słowa kluczowe. Na ranking wpływ ma między innymi staż kanału, czas wyświetlany przez użytkowników oraz ich ogólna liczba.


Czy zagwarantujemy pozycję w Google?

Nasi klienci często pytają, czy możemy dać im gwarancję uzyskania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Mimo że bardzo chcielibyśmy to zrobić, to niestety nie możemy tego zapewnić, a jeśli ktoś takie deklaracje składa, to trochę mija się z prawdą.

Przede wszystkim wynika to z tego, że nasza agencja nie kontroluje wyników wyszukiwania, bowiem o tym decyduje tylko i wyłącznie Google. My podejmujemy działania, aby dana strona była dobrze zoptymalizowana i cieszyła się popularnością, dbamy o odpowiednie linkowanie, ale nie wiemy do końca, jak to wszystko wpłynie na pozycje. Nie znamy także metod stosowanych przez konkurencję, a przecież inne strony także mają ochotę na jak najwyższe miejsca. Wiele elementów jest poza naszym zasięgiem, dlatego też nie składamy nikomu deklaracji bez pokrycia.

Wśród ofert wielu firm zajmujących się pozycjonowaniem nadal można spotkać gwarancję TOP10, TOP5 czy nawet TOP1. Trzeba mieć świadomość tego, że takie określenia są jedynie chwytem marketingowym i do tego nie do końca uczciwym. Na ostateczną pozycję strony ma wpływ ponad 200 różnych czynników, od jej struktury poprzez zawartość, a kończąc na prowadzących do niej linkach. Do tego zmieniające się co chwilę algorytmy oraz konkurencja sprawiają, że nikomu nie możemy dać gwarancji wysokich pozycji, choć oczywiście dokładamy wszelkich starań, żeby je zapewnić.

Poszczególne etapy współpracy

1

Analiza i dobór strategii

Wybierzemy najlepsze i najbardziej skuteczne rozwiązania dla Twojej strony.
2

Podpisanie umowy

Podpiszemy czytelną i przejrzystą umowę, w której sprecyzujemy cele i zakres prac.
3

Ciężka praca

Zabierzemy się do pracy. Na początku jest jej dużo, ale później też nie narzekamy na nudę.
4

Wyniki naszej współpracy

Na każdym etapie prac otrzymasz raporty przedstawiające rezultaty naszych działań.

Pozycjonujesz i masz problemy? - napisz do nas, pomożemy!

Co oferujemy?

Optymalizujemy strony

Właściwa optymalizacja serwisu to podstawa, bez niej nawet nie ma co przystępować do jakichkolwiek prac.

Wykonujemy audyty SEO

Nawet jeśli uważasz że coś jest dobre, to zawsze można to poprawić. A co dokładnie będzie do poprawienia dowiedz się z naszego audytu SEO.

Pomagamy w linkbuildingu

Zdobywanie wartościowych linków to obecnie spore wyzwanie, dzięki naszemu doświadczeniu możemy to bezpiecznie wykonać.

Szybka pomoc

Klienci zawsze mogą liczyć na nasze wsparcie, sprawnie pomagamy im w rozwiązywaniu nawet najtrudniejszych problemów.

Pozycjonowanie jest dla Ciebie jeśli:

  • Chcesz rozwijać swój biznes

  • Strona internetowa jest twoim głównym źródłem sprzedaży

  • Chcesz zbudować kanał dystrybucji

  • Chcesz zwiększyć ruch na swojej stronie

  • Chcesz zwiększyć sprzedaż

  • Myślisz strategicznie i długoterminowo

  • Chcesz budować markę online

  • Oferujesz coś czego klienci szukają w Google

Zamów bezpłatną wycenę

Co Cię interesuje:

PozycjonowanieLinki sponsorowaneZakupy GoogleAudyt SEOStrona internetowa

Skąd o nas wiesz:

Wyszukiwarka GoogleWyszukiwarka Partnerów GoogleE-mailZnajomiInne źródło