Marketing szeptany - co oferujemy?

Fora tematyczne

Blogi

Faceboook

Komentarze

Grupy dyskusyjne

Opinie w Google

Czym jest marketing szeptany?

Marketing szeptany, znany też jako buzz marketing, to jedna z najciekawszych i co najważniejsze skutecznych form reklamowania różnych marek, produktów czy usług. Jak sugeruje jego nazwa, polega on na cichym podszeptywaniu potencjalnym klientom o zaletach tego, co jest promowane, jednocześnie wywołując na ten temat dyskusję. Dyskusje są bardzo często spontanicznie prowadzone przez internautów, a rolą specjalistów od marketingu jest jedynie ich zainicjowanie i ewentualne podtrzymanie. Takie działania przynoszą bardzo dobre rezultaty, gdyż zdecydowana większość konsumentów przy podejmowaniu decyzji o zakupie kieruje się opiniami i sugestiami innych. Dlatego naturalne, bez zbytniej nachalności rozmowy mogą być bardzo skuteczną rekomendacją, a jednocześnie nie będą one w żaden sposób razić klientów. Dużą zaletą marketingu szeptanego jest wysoka wiarygodność, potwierdzona wieloma badaniami. Taka forma promocji doskonale nadaje się do długofalowych działań, mających na celu zbudowanie renomy marki czy produktu.


Jakie cele mają kampanie marketingu szeptanego?

Decydując się na przeprowadzenie kampanii marketingu szeptanego przede wszystkim należy dokładnie określić cele, jakie się chce osiągnąć przy jej pomocy. Bardzo często będzie to po prostu chęć zwiększenia sprzedaży danego produktu czy usługi, i właśnie w tym kierunku będą szły wszystkie działania. Ale celem może także być zwiększenie popularności serwisu internetowego danej firmy, wzmocnienie pozytywnego wizerunku wśród konsumentów czy nawet pozyskanie nowych linków przy prowadzonych działaniach pozycjonerskich. Często za pomocą jednej kampanii realizuje się kilka różnych celów, zawsze jednak warto je przed rozpoczęciem prac dokładnie sprecyzować. Pozwoli to na odpowiednie zaplanowanie realizowanych działań i wybór najlepszych metod do osiągnięcia zamierzonych celów.

Należy pamiętać przy tym, że ideą marketingu szeptanego jest prezentacja pozytywnych treści w taki sposób, aby nie sprawiały one wrażenia nachalności czy sztucznej reklamy. Sugestywne opinie czy prowokowanie dyskusji mają przekonać konsumentów do podjęcia właściwych decyzji zakupowych, właśnie takich, jakich oczekuje reklamowana firma. Dlatego też niezwykle ważną rzeczą przy takich kampaniach jest jakość umieszczanych postów, muszą być one naturalne, poprawne pod względem stylistyczny i gramatycznym i sprawiające wrażenie pisanych przez zwykłe osoby.


Jakie są największe błędy podczas prowadzenia kampanii buzz marketingowych?

Dobrze zaplanowany i przeprowadzony marketing szeptany może przynieść naprawdę wymierne korzyści, jednak łatwo przy nim popełnić kosztowne w dłuższej perspektywie błędy. Przede wszystkim należy uważać na jakość umieszczanych opinii, muszą one wyglądać jak najbardziej prosto i naturalnie. Użytkownicy bardzo szybko potrafią się zorientować, czy dyskusję prowadzi osoba niezależna, czy zatrudniony marketingowiec. W najlepszym wypadku skończy się to brakiem zainteresowania promowanymi produktami czy usługami, ale niekiedy firma może ponieść duże straty wizerunkowe. Dlatego też prowadzenie takich działań najlepiej jest zlecić profesjonalistom, którzy doskonale wiedzą, na co zwracać uwagę.

Częstym błędem jest sugerowanie się przy wyborze głównie ceną usługi. Tymczasem jeśli ktoś oferuje zbyt niskie ceny, to nie należy się po jego pracy spodziewać zbyt wiele. Brak zapoznania się z tematem, wątki odbiegające od ogólnej tematyki danego serwisu czy publikowanie ich na spamerskich stronach to tylko niektóre z grzechów popełnianych przez osoby mające małe doświadczenie lub po prostu wykonujące swoją pracę z dużym pośpiechem. Jeśli dojdzie to tego niezbyt poprawna polszczyzna z błędami stylistycznymi lub gramatycznymi oraz powielanie tych samych wpisów w różnych miejscach, to otrzyma się najlepszy przykład tego, jak marketing szeptany nie powinien wyglądać.


Ile kosztuje content marketing?

Planując kampanię marketingu szeptanego wielu klientów zwraca uwagę przede wszystkim na cenę - uważają oni mianowicie że im taniej im się to uda zrobić tym lepiej. Niestety takie podejście jest dobre jedynie na krótką metę, bowiem najczęściej za niskimi cenami idzie też bardzo niska jakość. Trudno się bowiem spodziewać, że za kilkadziesiąt groszy otrzyma się profesjonalnie przygotowany post, umieszczony w odpowiednim, dopasowanym tematycznie miejscu i jeszcze napisany poprawną polszczyzną. Decydując się na takie oferty trzeba mieć świadomość tego, że albo zatrudni się osobę początkującą, nie mającą zbytniego pojęcia o tej pracy, albo kogoś kto po prostu będzie spamił.

Realna stawka za umieszczenie jednego postu to kilka złotych, na jej wysokość ma jednak wpływ kilka czynników. Przede wszystkim trzeba mieć świadomość tego, że samo dodanie takiego wpisu może trwać nawet kilkanaście minut - zapoznanie się z produktem, wyszukanie odpowiedniego wątku oraz przygotowanie neutralnego, spontanicznego tekstu zajmuje naprawdę dużo czasu. Do tego dochodzi jeszcze kwestia pilnowania toczącej się dyskusji, udzielania odpowiedzi oraz raportów, i to wszystko składa się na taką a nie inną wysokość opłat. Dobrze przeprowadzony marketing szeptany jest naprawdę skuteczny, ale jeśli chce się uniknąć problemów, to należy się liczyć z koniecznością poniesienia odpowiednich wydatków.

Dzięki naszym tekstom twoja strona...

Zdobędzie dobre opinie w sieci

Dotrze do twoich klientów

Zwiększy się na niej ruch

Będzie o niej głośno

Zamów bezpłatną wycenę

Co Cię interesuje:

PozycjonowanieLinki sponsorowaneZakupy GoogleAudyt SEOStrona internetowa

Skąd o nas wiesz:

Wyszukiwarka GoogleWyszukiwarka Partnerów GoogleE-mailZnajomiInne źródło