Jak działa remarketing

Co to jest remarketing Google AdWords i jak działa?

Wielu klientów odwiedzających serwisy internetowe nie wykonuje na nich żadnych działań. Przy pomocy remarketingu Google AdWords można do nich ponownie dotrzeć i zachęcić ich do powrotu, a tym samym do skorzystania z prezentowanej oferty. Usługa ta jest bardzo prosta w instalacji, bowiem wystarczy w celu jej uruchomienia stworzyć listę remarketingową oraz zaimplementować odpowiedni kod JavaScript na swojej stronie. Dzięki temu będzie można dotrzeć do użytkowników, którzy wcześniej odwiedzali dany serwis i zaprezentować im odpowiednio spersonalizowaną reklamę. Może to być na przykład rabat na kolejne zakupy, przypomnienie się po upływie określonego czasu czy zaprezentowanie produktów, którymi mogliby być zainteresowani.


Jakie są zalety remarketingu?

Jedną z najważniejszych zalet kampanii remarketingowych jest znacznie niższy koszt konwersji w porównaniu ze standardowymi reklamami. Dodatkowo Google daje możliwość skorzystania z automatycznych strategii określania stawek, co pozwala na prowadzenie działań o wysokiej skuteczności. Stawki są określane w czasie rzeczywistym, dzięki takiemu rozwiązaniu ceny są wyjątkowo korzystne. Remarketing umożliwia stały kontakt z klientami nawet jeśli od ich wizyty upłynęło sporo czasu, zachęcających ich tym samym do ponownych odwiedzin. Dzięki dużym możliwościom dopasowywania list można precyzyjnie trafić do dokładnie zdefiniowanej grupy użytkowników, na przykład tych, którzy mieli produkty w koszyku ale nie dokonali zakupu.

Remarketing Google Adwords daje bardzo duże możliwości jeśli chodzi o wybór reklam. Do wyboru są nie tylko reklamy tekstowe, ale także graficzne czy nawet wideo. Dzięki możliwościom dynamicznego ich tworzenia właściciele stron dostają niezwykle skuteczną i efektywną formę promocji. Co ważne, reklamy te będą wyświetlane na wszystkich rodzajach urządzeń, które są używane do przeglądania stron. A w celu oszacowania ich skuteczności w każdej chwili można skorzystać ze szczegółowych raportów.


Jakie opcje remarketingu daje AdWords?

Google Adwords daje kilka opcji remarketingu, dzięki czemu właściciele serwisów internetowych mogą je dopasować do swoich potrzeb. Remarketing standardowy pozwala na dotarcie do użytkowników, którzy już kiedyś na danej stronie gościli. Reklamy będą wyświetlane podczas przeglądania witryn z sieci reklamowej Google oraz przy wyszukiwaniu haseł nawiązujących do konkretnych produktów czy usług. Krok dalej idzie remarketing dynamiczny, jego głównym celem jest zaprezentowanie tego, co było wcześniej oglądane, a tym samym skłonienie klientów do dokończenia tego, co kiedyś zaczęli.

Serwisy umożliwiające korzystanie z aplikacji mobilnych mogą skorzystać z remarketingu przeznaczonego właśnie dla nich, wtedy reklamy będą publikowane w czasie używania takiej aplikacji. Ciekawe możliwości daje także remarketing w wyszukiwarkach - podczas korzystania z wyszukiwarki lub serwisów partnerskich w sieci wyszukiwania także można skutecznie docierać do starych użytkowników. Warto także wspomnieć o remarketingu video i e-mail. W czasie oglądania filmów czy sprawdzania poczty także można użytkowników kusić odpowiednio dobranymi reklamami, z których być może zechcą w którymś momencie skorzystać.

Gdzie znajduje się remarketing?

Dla przeciętnego użytkownika reklamy wyświetlane w kampaniach remarketingowych niczym nie różnią się od tradycyjnych reklam. Znajdują się one wszędzie tam, gdzie pojawia się Google Adwords, czyli zarówno w wyszukiwarce jak również na stronach partnerów należących do sieci Google. A ponieważ do sieci należą zarówno największe internetowe portale jak również mnóstwo mniejszych serwisów, to praktycznie wszędzie można się na nie natknąć. Niejednokrotnie będzie nawet ciężko zauważyć, że wyświetlane reklamy nie pochodzą z Adsense, a właśnie z remarketingu.

Poza wyszukiwarką i witrynami partnerów reklamy remarketingu wyświetlane są jeszcze w kilku innych miejscach. Jeśli dany sklep udostępnia aplikację mobilną lub witrynę na komórkę, to przy korzystaniu z innych aplikacji czy witryn mogą się też pojawiać reklamy. Niektóre kampanie można także spotkać przy dwóch bardzo popularnych usługach Google, to znaczy Youtube oraz Gmail, wówczas są one emitowane przy oglądaniu filmów lub przeglądaniu poczty.

Zamów bezpłatną wycenę

Co Cię interesuje:

PozycjonowanieLinki sponsorowaneZakupy GoogleAudyt SEOStrona internetowa

Skąd o nas wiesz:

Wyszukiwarka GoogleWyszukiwarka Partnerów GoogleE-mailZnajomiInne źródło