Gdzie znajdują się zakupy Google
Gdzie znajdują się zakupy Google Coraz częściej po wpisaniu w wyszukiwarce jakiegoś przedmiotu oprócz listy stron wyświetlają się także specjalne boksy w formie listy produktów. Położenie tych boksów jest dokładnie takie samo jak reklam Adwords, to znaczy po prawej stronie oraz nad wynikami wyszukiwania. Są to właśnie boksy zakupów Google, dzięki atrakcyjne formie wizualnej cieszące się wysoką skutecznością. W pojedynczym boksie jednorazowo wyświetla się kilka produktów, w jednym albo dwóch rzędach.
Klienci zainteresowani większą ofertą mają też do dyspozycji zakładkę Zakupy, dostępną bezpośrednio ze strony głównej. Jest to drugie miejsce, w którym jest możliwość skorzystania z tej usługi Google. Produkty są wyświetlane w formie listy lub siatki, dodatkowo skorzystać można z szeregu opcji umożliwiających bardziej szczegółowe określenie wyników. Do dyspozycji jest między innymi kilka rodzajów sortowania oraz wybór przedziału cenowego oraz sklepów oferujących dany produkt.
Czym są zakupy Google i jak działają?
Zakupy Google to nic innego jak usługa pozwalająca na porównywanie produktów z wielu różnych sklepów internetowych i przede wszystkim przeznaczona właśnie dla nich. Po wpisaniu w wyszukiwarce nazwy konkretnego przedmiotu poza wynikami wyświetlane są specjalne boksy z fotografiami, nazwami sklepów oraz cenami. Jeśli użytkownik kliknie w taką reklamę, to zostanie automatycznie przekierowany do sklepu i tam będzie mógł kontynuować zakupy. W celu uruchomienia zakupów Google konieczna jest integracja sklepu z usługami Google, jest to niezbędne do poprawnego wyświetlania reklam. Obecnie praktycznie wszystkie popularne platformy posiadają taką możliwość, więc nie powinno być z tym żadnych problemów.
Zakupy Google są usługą łączącą w sobie cechy Google Adwords oraz wyszukiwarki produktów. Dzięki temu stanowią one skuteczną formę promocji dla sklepów internetowych, dając ich właścicielom zupełnie nowe możliwości. Usługa jest również bardzo atrakcyjna pod względem finansowym, dzięki rozliczaniu w modelu CPC za wykonane przez użytkowników kliknięcia.
Jakie zalety mają zakupy Google dla sprzedawców?
Zakupy Google dostępne są w naszym kraju od 2013 roku, od tego czasu ich popularność bardzo wzrosła. Dla właścicieli sklepów są one niezwykle przydatne, ponieważ dają znacznie większą skuteczność niż tradycyjne formy reklamy. Przede wszystkim znacznie skracają sam proces zakupowy. Duży wpływ ma na to sama struktura reklamy, użytkownik po jej wyświetleniu wie bowiem dokładnie, czego się spodziewać. Ma informację o produkcie, jego cenie i sklepie, który go oferuje, więc jeśli już się zdecyduje na kliknięcie, to bardzo często po to, żeby dokonać zakupu. Dzięki temu do sklepu trafiają osoby mające sprecyzowane oczekiwania, a współczynnik konwersji jest znacznie wyższy niż przy innych sposobach reklamy.
Zakupy Google docierają do coraz większej liczby klientów, a wszystko dzięki wyświetlaniu ich razem z wynikami wyszukiwania. Już teraz daje to naprawdę sporo ruchu, a przecież wielu użytkowników jeszcze nie zna dokładnie tych narzędzi. Boksy są ciekawą alternatywą dla tradycyjnej reklamy tekstowej, mogą znacznie podnieść obroty sklepu, który zdecydował się na takie rozwiązanie. Na pewno za jego wdrożeniem przemawiają także niezbędne do poniesienia koszty. Mechanizm opłat jest bardzo podobny do tego, co w Adsense, ale dzięki mniejszej konkurencyjności stawki są znacznie niższe. Identyczny jest także sam model płacenia, zakupy Google wykorzystują CPC, czyli opłatę naliczaną dopiero w momencie kliknięcia.
Najważniejsze cechy kampanii Google Shopping
Uruchomienie kampanii Google Shopping wiąże się z koniecznością integracji sklepu z usługami Google. Można to zrobić na przykład poprzez wgranie pliku XML z odpowiednimi danymi na ich podstawie będą później pobierane reklamy do wyświetlenia. Każdy plik musi jeszcze przejść weryfikację, dopiero po niej reklama zaczyna być widoczna dla użytkowników. Wszystko musi być dokładnie sprawdzone i ocenione, a wynik tych działań będzie dostępny dla integrującego się sklepu. Ponieważ miejsc dostępnych w boksach jest zaledwie kilka, to właściciele sklepów muszą o nie zawalczyć. Tu także odbywa się pewnego rodzaju licytacja, i od zaproponowanych stawek będzie uzależnione przyznanie miejsca do reklamowania swojego produktu.
Wybór konkretnych produktów do wyświetlenia odbywa się na podstawie wczytanego do Merchant Center pliku, a nie w oparciu o słowa kluczowe. Informacje te są wykorzystywane do dopasowania zapytań użytkownika i zaproponowania mu najbardziej pasujących produktów. Sprawne zarządzanie reklamami umożliwiają dostępne w panelu Google Adwords kampanie produktowe. Służą one między innymi do ustalania stawek, generowania raportów oraz grupowania poszczególnych produktów. Dzięki dużym możliwościom konfiguracji, między innymi poprzez ustawianie odpowiednich atrybutów, można elastycznie ustalać które reklamy będą się pokazywać użytkownikom wyszukiwarki.
Zakupy w Google są dla Ciebie jeśli:
Prowadzisz sklep internetowy i marzysz o lepszej sprzedaży
Chcesz zwiększyć widoczność swoich produktów w momencie, gdy szukają ich klienci
Chcesz bezpośrednio , efektownie i szybko zwiększyć sprzedaż w sklepie
Chcesz promować swoje produkty sezonowo/chwilowo
Chcesz zwiększyć ruch na swoją stronę z wyszukiwarki
Chcesz uzupełnić widoczność w naturalnych wynikach wyszukiwania